Recent werk

Illustratie en catalogusontwerp

Tapis Petit

Tapis Petit is gespecialiseerd in het maken van mooie, zachte en wasbare Fairtrade vloerkleden voor de kinderkamer. Het label staat bekend om het gebruik van natuurlijke materialen, een zacht kleurenpalet en kwaliteit.

The Brandstudio mocht, in samenwerking met fotograaf Maureen Brinkhof van IAMAUREEN de catalogus voor het nieuwe seizoen ontwerpen.
In het proces ontwierpen we illustraties (ter ondersteuning van de USP’s op pagina 5) en gaven we de volledige layout vorm. We schreven teksten, bepaalden het formaat en adviseerden over papiersoort.

Een ontzettend leuke en leerzame opdracht en fijne samenwerking met een creatief en professioneel team.

Recent werk

Interior Studio Gems: een parel voor je huis

Interior Studio Gems wil mensen (weer) blij  maken met hun huis en werkplek. Een plek waar je je veilig en vertrouwd voelt maar ook een weerspiegeling is van jou als persoon. Samen met eigenaresse Rosa maakten we een moodboard (met opvallend veel inspiratie vanuit interieur :)). We wilden een zachte, warme identiteit creeëren die een authentieke en creatieve uitstraling heeft. We ontwierpen een aantal varianten op het logo, kozen een set lettertypes en maakten mooie mockups omdat de klant te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Een opdracht waar we trots op zijn!

  • Merkstrategie

  • Visuele identiteit

  • Brand guidelines

logo gems interior studio
Recent werk

Bij Dina Thuis: een warme opvang waar je je thuis voelt.

Achter dit logo en deze naam zit een leuk verhaal.

Want de leuke jonge ondernemer die dit bedrijf (gastouder aan huis in Wapenveld) is gestart héét helemaal niet Dina, maar Dilan!

Haar allereerste oppaskindje noemde haar al meteen ‘Dina’. Die naam heeft ze altijd gehouden. Kinderen noemen haar sindsdien altijd als vanzelf Dina, volwassenen ‘gewoon’ Dilan.

Dilan wilde een warme, toegankelijke sfeer uitstralen met haar huisstijl. Die voor meerdere leeftijden aansprekend zou zijn. Haar belangrijkste waarde? Dat kinderen zich echt thuis voelen bij haar.

Dat hebben we terug laten komen in de naam, de zachte kleuren en de lieve, maar ook stoere illustraties.

  • Merkstrategie

  • Visuele identiteit

  • Brand guidelines

  • Illustratie

Recent werk

Het Verhalendepot: persoonlijke videoportretten

  • Merkstrategie

  • Visuele identiteit

  • Brand guidelines

  • Illustratie

Recent werk

Ontwerp huisstijl en website voor high-end business coach: Ninke van der Leck

Ninke van der Leck is een succesvol bedrijf dat de afgelopen jaren steeds sterker en aanweziger is geworden. Het heeft grote successen behaald en een grote groep klanten mogen bedienen.

Deze aanpak werkt tot de dag van vandaag als een trein, maar Ninke mist als ondernemer het intensief samenwerken met ondernemers en het opbouwen van een relatie. Deze behoefte is er ook in de markt. Daarnaast past het merk niet meer voor de volle 100% bij haar eigen ontwikkeling als ondernemer.

2021 is daarom het jaar dat er een omslag plaats zal vinden. Ninke zal alleen nog maar werken met ondernemers die een exclusief programma willen volgen.

Met deze stap naar een exclusiever aanbod mocht het merk daarin mee groeien en dus ook meer exclusiviteit uit moeten gaan stralen.

Door een branding traject van A-Z hebben we een heel mooi resultaat neergezet!

  • Merkstrategie

  • Visuele identiteit

  • Contentstrategie

  • Website ontwerp Ninke van der Leck

  • Fotografie concept en aansturing

  • Brand guidelines

Recent werk

Happy Horizon – jouw lijf in balans

We startten dit project met een nieuwe naam.

Esther is hormoontherapeut en levensstijl coach. Haar doelgroep is vrouwen van 35 – 55 die ervaren dat hormonen invloed hebben op hun leven, maar niet weten hoe daar verandering in te brengen. Esther coacht ze op het gebied van voeding, beweging en ademhaling. ⁠

De naam Happy Horizon staat voor een mooie, positieve toekomst. Horizon start met Hor – dit is een knipoog naar hormonen. Omdat hormonen, de overgang en alles wat daar bij hoort nogal een negatieve connotatie heeft voor veel mensen, mocht de naam best luchtig en positief zijn. Oh ja, en Esther woont en werkt vlakbij het strand. Dus dat is een groot thema in haar leven :)⁠

Dit heb ik vertaald naar een creatief, stoer en speels logo met beeldmerk, waarin we letterlijk de horizon zien. Zoals de weg richting de horizon aan zee er altijd eentje is met golven, geldt dit ook voor de fases die je als vrouw doormaakt in je leven. Ups en downs.

  • Naamgeving

  • Visuele identiteit – logo, lettertypes, kleuren

  • Social set

  • Drukwerkbegeleiding

Happy Horizon
Branding Happy Horizon
Recent werk

Reeve. 

Voor dit mooie bedrijf bedacht ik de naam, ontwierp ik in samenwerking met @_rutgerbrouwer_ het logo en de huisstijl en ontwikkelde ik de website voor Reeve.

Een persoonlijk en klein bedrijf dat investeert en belegt in vastgoed.

  • Naamgeving

  • Visuele identiteit – logo, lettertypes, kleuren

  • Drukwerkbegeleiding

Recent werk

Een overzichtelijke visuele identiteit:
De Structuurmakers

⁣⁣⁣⁣De Structuurmakers bieden een online programma waarin jij leert meer structuur en overzicht in je leven aan te brengen. Met handige stappenplannen, to do’s en tips. Kimberley en Margriet hebben zelf veel ervaring met het aanbrengen van (financiële) structuur en gaan met De Structuurmakers hun jarenlange kennis delen.

Ik verzorgde voor deze leuke dames de volledige huisstijl, met logo, sublogo, kleurenpalet, beeldbank.

  • Visuele identiteit – logo, sublogo, lettertypes, kleuren

  • Fotoconcept

  • Social media uitingen

  • Ontwerp e-book online programma

Recent werk

Een exclusief merk van A-Z:
Amber Abare

Een project dat bij me past. We schreven een merkstrategie voor modehuis Amber Abare in Amsterdam. In dit complete document staat de kern van het merk beschreven in tekst en beeld.

De strategie hebben we doorvertaald naar een visuele identiteit die past bij de doelgroep. Inclusief logo, lettertype, kleuren, fotografie concept en website.

Ook offline hebben we allerlei uitingen gecreëerd; visitekaartjes, flyers, etalagestickers, kledinghangers en tasjes.

  • Merkstrategie

  • Visuele identiteit

  • Conceptontwikkeling fotografie

  • Social media

  • Brandbook

  • Website design

Recent werk

Prachtige werkplek midden in de stad:

Het | Kantoor

Het | Kantoor in Deventer is een werkplek én community voor ambitieuze vrouwelijke ondernemers die elkaar willen inspireren en verder helpen. En dat in een ruime, stijlvolle, klassieke omgeving met goede koffie, snel internet en alles wat je voor je werkzaamheden nodig hebt.

Voor Het | Kantoor ontwierp ik logo en huisstijl. Samen met Anna van den Breemer bedacht ik het interieurconcept.

  • Visuele identiteit – logo, lettertypes, kleuren
  • Contentstrategie

  • Interieurontwerp

  • Drukwerkbegeleiding

Recent werk

Nóg zo’n mooi project: School of Light

School of Light is een fysieke plek voor jongeren tussen de 16-24 jaar die op zoek zijn naar zichzelf, nieuwe richting, support, zingeving, bewustwording, kracht, meesterschap en leiderschap. Jongeren die uiteindelijk meer verbinding zoeken met zichzelf en anderen.

  • Visuele identiteit – logo, lettertypes, kleuren
  • Fotoconcept

  • Merkstrategie

  • Contentstrategie


Wil je kennismaken en meer weten over mijn werkwijze?


Neem contact op